W dobie gwałtownego postępu technicznego większość kadry zarządzającej nie kwestionuje potrzeby robotyzacji. Co najwyżej zastanawia się, czy w jej zakładzie robotyzacja jest uzasadniona już dziś, na którym odcinku i jakie konkretne korzyści można dzięki niej osiągnąć. Inaczej mówiąc, zaczyna określać i i parametryzować cel.
Przykład jednego z naszych wieloletnich klientów – producenta ceramiki ogniotrwałej:
01.
W wyniku robotyzacji newralgicznego odcinka produkcji firma osiągnęła trzy kluczowe cele: wzrost wydajności, poprawę jakości oraz redukcję kosztów, która była efektem zmniejszenia liczby braków.
Wyniki przedstawione na wykresie zostały opracowane na bazie szczegółowej analizy ekonomicznej prowadzonej od uruchomienia pierwszego etapu inwestycji na przestrzeni 4 lat.
02.
Kolejnym efektem robotyzacji było zredukowanie braków o 22%. W praktyce zakład odnotował przekroczenie zakładanych wskaźników.
Rezultaty, jakich oczekują zakłady w związku z robotyzacją dotyczą różnych obszarów. Są one szczegółowo określone w postaci celów (ilościowych i jakościowych) zawartych w umowach współpracy.