Początek kwietnia 2020 był niezwykły. Pandemia koronawirusa zmusiła nas wszystkich do przeorganizowania swojego życia. Osoby pracujące zdalnie zdążyły już co prawda w pełni wdrożyć się w nowy system zawodowej aktywności, ale niepokój o zdrowie najbliższych, sytuację w kraju i na świecie, stał się chyba powszechnym doświadczeniem. Również z początkiem kwietnia Wikpol zaangażował się w inicjatywę Tato.Net. Razem odkrywamy ojcostwo, zapoczątkowaną i od kilkunastu lat rozwijaną z sukcesem przez Dariusza Cupiała.

Misją Tato.Net jest wspieranie ojców i motywowanie mężczyzn do brania odpowiedzialności za życie własne i rodziny. Służą temu odbywające się cyklicznie konferencje z udziałem autorytetów reprezentujących różne dziedziny nauki oraz znane postaci życia społecznego. Podczas konferencji poruszane są kwestie dotyczące wychowania dzieci, rozwoju osobistego ojców, godzenia obowiązków zawodowych i rodzinnych, społecznego klimatu wokół ojcostwa.

Najnowsza, wiosenna edycja konferencji pt. „Mądrość&Skuteczność”, organizowana w Lubelskim Centrum Konferencyjnym, zgromadziła ponad 30 ekspertów z Polski i świata. Tematyka forum obejmowała wiele interesujących kwestii, takich jak: odpowiedzialność za emocje dzieci w obliczu pandemii, pułapka bycia wyłącznie skutecznym bez mądrości, postawa rozważnego ojcostwa, korzyści z dzielenia się z dziećmi swoimi doświadczeniami, rola ojca jako przewodnika w cyfrowym, ale też realnym, świecie i wiele innych. Pojawiły się także zagadnienia dotyczące aktywnej obecnością ojców w rodzinach w czasie kwarantanny (#zostanwdomu #tatowdomu).

Wśród pracowników Wikpolu jest duża grupa osób, które stoją przed wyzwaniami związanymi z ojcostwem. Bycie dobrym tatą  jest coraz trudniejszą sztuką i wymaga nabycia wielu umiejętności, np. pogodzenia roli ojca z rolą zawodową (work-life balance). Inicjatywy takie jak Tato.Net są przydatnym elementem w przygotowaniu do tej roli.